Wednesday, June 9, 2010

PROJEK MASA DEPAN ANGKASA..


Prof. Dato’ Dr. Haji Mohd. Ali Haji Baharum turut menyentuh mengenai bidang perniagaan yang akan diceburi oleh ANGKASA bagi meningkatkan pendapatannya. Antaranya ialah projek BUSANA iaitu perniagaan uniform sekolah, perniagaan kertas, Skim Tabarru’, wakaf koperasi dan ejen kutipan zakat.

“Apa yang pasti ANGKASA tidak akan bersaing dengan mana-mana koperasi dalam perniagaan yang akan diceburinya nanti. Selain itu, ANGKASA turut merakamkan terima kasih atas keprihatinan pihak kerajaan kerana sentiasa memberi kerjasama yang cukup baik. Misalnya, urusan potongan gaji masih lagi diserahkan kepada kami walaupun ada beberapa pihak cuba mendapatkan kod potongan dari pihak kerajaan dalam kegiatan tersebut,” jelas beliau.

Sementara itu, Timbalan Yang Dipertua ANGKASA, Dato’ Haji Abdul FattahHaji Abdullah menyentuh mengenai penyertaan ang-gota dalam gerakan kope-rasi. Katanya, kira-kira 96 peratus keanggotaan kope-rasi adalah terdiri daripada orang-orang Melayu. Jika digembleng tenaga, modal dan idea sebaik mungkin pasti mampu meningkatkan ekonomi anggota.

Berita Selanjutnya KLIK DISINI..

No comments:

Post a Comment